Bright

Vantaa, 1300 m2


’dSign ymmärsi tunnekokemuksen merkityksellisyyden bisneksessämme ja loi meille työtilat, joissa viihdealalla työskentelevät asiakkaammekin viihtyvät,’ Brightin luovajohtaja Mikko Linnavuori.

Lähtötilanne:

Suurien areenoiden elämystuottaja Bright oli logistisista syistä muuttamassa uusiin tiloihin varastonsa läheisyyteen Pähkinärinteeseen.

Henkilökunnan lisäksi tapahtumajärjestäjän tiloissa viettävät runsaasti aikaansa myös Suomen ykkösrivin artistit hioessaan lavatapahtumien visuaalista ilmettä.

Sisustussuunnittelijan tehtävä:

Bright Experiensen kehittäminen

Sisustuksen ensisijainen tehtävä oli tehdä näkyväksi ja vakuuttaa sekä Brightin asiakkaat, artistit että henkilökunta, että kyseessä on alan ykköstoimija.

Viihtyisien työtilojen tuli toimia myös showroomina valon hallinnan ammattilaisten osaamiselle ja tuotteille.

Miksi dSign:

’dSignin näyttöjen perusteella pystyimme luottamaan siihen, että dSign pystyy haastavaan projektiin, jossa kriittisiä tekijöitä ovat tiukka aikataulu, budjetti sekä vaativaa asiakaskuntaa miellyttävä tyyli.

Haimme tietysti myös projektin läpiviennin helppoutta. Vakuutuimme dSignilla käytössään olevista archicadin kaltaisista tehokkaista työvälineistä, jotka helpottavat prosessin kulkua, antavat asiakkaalle vapauden tutkia tuloksia omassa rauhassa ja kertovat reaaliajassa missä projektissa ollaan menossa,’ projektinvetäjä Marcus Päiviö.

Aikataulu:

Projekti hoidettiin äärimmäisen tiukalla aikataululla. Suunnittelu aloitettiin vuoden vaihteessa ja jo elokuussa henkilökunta pääsi muuttamaan uusiin tiloihinsa.

Prosessi:

Sisustuksen suunnittelussa yhteistyö asiakkaan kanssa oli tavallistakin tiiviimpää, sillä asiakas on itse valonhallinnan ammattilainen ja tällä oli halu tuoda osaamisensa tiloissa esille.

Tiukan aikataulun takia suunnitelmia käytiin läpi viikoittain. Tapaamisten välissä asiakas pystyi seuraaman prosessin etenemistä seikkailemalla virtuaalisesti archicadilla luodussa 3d-mallissa.  Loppuvaiheessa helpotusta toi myös dSignin projektin kulun seurannan helpottamiseksi luoma dSign Library.

Henkilökuntaa sitoutettiin ja sparrattiin uusiin tiloihin pitämällä divisioiden edustajat alusta asti mukana työstämässä pohjakaavaratkaisuja ja toivottua kokonaiskonseptia.

 

Käytännön ratkaisuja:

Brightin valo-osaamisen esille tuomiseksi tiloihin luotiin tumma ja mystinen tunnelma, jossa on helppo nostaa haluttuja kohteita esille tiukkaan kohdennetulla valaistuksella.

Asiakkaat haluttiin vakuuttaa ja tarinan kerronta aloittaa jo sisääntulossa. Perinteisen toimistoaulan sijasta vastaanottoon rakennettiin Hurriganesin Road Runnerin mukaan nimetty baarityyppinen vastaanotto-lounge, jossa voivat hengailla sekä henkilöstö että asiakkaat.

Baarilla on useampia tehtäviä.  Vastaanottotiskin lisäksi se toimii henkilökunnan tilojen puolella lounaskahvilana ja erottaa henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa jaetut tilat toisistaan. Sen pääasiallisena tehtävänä on kuitenkin kohtaamisten edistäminen ja sydäntilana toimiminen. Se yhteyteen sijoitettu suuri gettogether pöytä mahdollistaa isommatkin tapaamiset.

Monitilaympäristöstä löytyy tiloja monen tyyppiseen työskentelyyn. Tiloista löytyy useampia pieniä hiljaiseenkin työskentelyyn soveltuvia ’neuvotteluboxeja’. Monitilaympäristöjen normitilojen lisäksi Brightin tiloissa on artisteille tarkoitettuja puuhahuoneita ja efektien testailuun tarkoitettuja blackboxeja.

Huonekaluvalinnoissa painotettiin rentoon työskentelyyn sopivia valintoja. Kiireisen aikataulun ja budjetin takia tiloissa käytettiin runsaasti Suomesta löytyvien ketjuliikkeiden tuotteita. Silmäkarkiksi dSign suunnitteli  tiloihin mm. teeman mukaiset uniikit valaisimet rumpujen symbaaleista.

Teemaa mukaellen tilojen neuvotteluhuoneet on nimetty tunnettujen Michael Jacksonin Thrillerin kaltaisten legendaaristen LP-levyjen mukaan. Insta-seinän sijaan tilassa on paremmin tilojen henkeen sopiva Polaroid-seinä, jota henkilökunta täydentää omilla otoksillaan.

Brightin projektin vetäjän Markus Päiviön kommentti:

’dSignilla on meille sopiva draivi tekemisessä. Meitä miellytti toiminnan selkeys heti alusta alkaen. dSign osasi sparrata meistä oikeanlaiset asiat, joten konsepti syntyi suht kivuttomasti. Tämän jälkeen meillä oli helppo vääntää asioista sisäisesti kun suunta oli selkeä. Prosessi kulki tasaisesti eteenpäin eivätkä aikataulu tai budjetit lopulta pettäneet.

Ja lopputulos on todella hieno ja pidetty sekä henkilökunnan että asiakkaiden keskuudessa.’

 

Asiakkaat haluttiin vakuuttaa ja tarinan kerronta aloittaa jo sisääntulossa. Perinteisen toimistoaulan sijasta vastaanottoon rakennettiin Hurriganesin Road Runnerin mukaan nimetty baarityyppinen vastaanotto-lounge, jossa voivat hengailla sekä henkilöstö että asiakkaat.

Baarilla on useampia tehtäviä.  Vastaanottotiskin lisäksi se toimii henkilökunnan tilojen puolella lounaskahvilana ja erottaa henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa jaetut tilat toisistaan. Sen pääasiallisena tehtävänä on kuitenkin kohtaamisten edistäminen ja sydäntilana toimiminen. Se yhteyteen sijoitettu suuri gettogether pöytä mahdollistaa isommatkin tapaamiset.

Monitilaympäristöstä löytyy tiloja monen tyyppiseen työskentelyyn. Tiloista löytyy useampia pieniä hiljaiseenkin työskentelyyn soveltuvia ’neuvotteluboxeja’. Monitilaympäristöjen normitilojen lisäksi Brightin tiloissa on artisteille tarkoitettuja puuhahuoneita ja efektien testailuun tarkoitettuja blackboxeja.

Huonekaluvalinnoissa painotettiin rentoon työskentelyyn sopivia valintoja. Kiireisen aikataulun ja budjetin takia tiloissa käytettiin runsaasti Suomesta löytyvien ketjuliikkeiden tuotteita. Silmäkarkiksi dSign suunnitteli  tiloihin mm. teeman mukaiset uniikit valaisimet rumpujen symbaaleista.

Teemaa mukaellen tilojen neuvotteluhuoneet on nimetty tunnettujen Michael Jacksonin Thrillerin kaltaisten legendaaristen LP-levyjen mukaan. Insta-seinän sijaan tilassa on paremmin tilojen henkeen sopiva Polaroid-seinä, jota henkilökunta täydentää omilla otoksillaan.

Brightin projektin vetäjän Markus Päiviön kommentti:

’dSignilla on meille sopiva draivi tekemisessä. Meitä miellytti toiminnan selkeys heti alusta alkaen. dSign osasi sparrata meistä oikeanlaiset asiat, joten konsepti syntyi suht kivuttomasti. Tämän jälkeen meillä oli helppo vääntää asioista sisäisesti kun suunta oli selkeä. Prosessi kulki tasaisesti eteenpäin eivätkä aikataulu tai budjetit lopulta pettäneet.

Ja lopputulos on todella hieno ja pidetty sekä henkilökunnan että asiakkaiden keskuudessa.’

Ota yhteyttä
Tilaa dSignin uutiskirje

Saat uusimmat sisustusuutiset sähköpostiisi.